Minggu, 17 April 2011

Jika

Bila saja kerinduan hati pada Ilahi dan Rasul-Nya
Terpaut dalam butir-butir sukma,
maka itu adalah azam yang tiada tara yang terpeduh dalam sutera jiwa.
batin ini menjerit dalam ampunan Ilahi atas titik-titik noda dan busa-busa cinta dunia yang hanyut dalam derita jiwa. I
ngin hati ini menghapus noda hitam dalam qalbu,
mengubahnya menjadi qalbu yang bening dan penuh cinta.
malam berlalu..pagi pun bertamu...mengetuk..jiwa setiap
makhluk ciptaan Mu....
ku bersyukur padamu..kau bangkitkan aku dari tidur ku...
meninggalkan mimpi...penghias malam ku..
ku bersyukur pada mu...kau sedarkan aku dr lena ku..
meninggalkan hkayal...fikiran ku

sesunguh nya kau maha tau perjalanan hidupku..
entah apa yg dpat ku raih dr hidup ini..
selain aku menghitung hari...
menanti panggilan menghadap mu illahi

ya raab bukan aku putus asa..tapi memang aku kurang berdaya..
bukan aku..tak ridho tapi memang aku kurang mampu
bukan aku tak terima tapi aku memang..kalah...
kalah dalam ujian mu,kalah dalam pertarungan hidup ku

Ya Raab...biarkan aku menemui mu...
agar ku akhiri derita ini.biarkan aku..menghadap mu..
agar ku tahu jalan hidup ku..biarkan aku hadir di sisi mu.
agar ku tahu tempat ku....
YaRaab ..bukan aku mengatur mu..tapi aku hanya memohon pada Mu
jika itu yang terbaik untuk ku.

April ,01 , 2011.

Tidak ada komentar: